Положення про порядок формування складу , організаційної роботи комісії , призначення на посади керівників Святовасилівської ОТГ
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок формування складу, організацію роботи конкурсної комісії,
призначення на посади та звільнення з посад керівників підприємств, установ, організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади Святовасилівської сільської ради ради
I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Порядок формування складу, організацію роботи конкурсної комісії, призначення на посади та звільнення з посад керівників підприємств, установ, організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади Святовасилівської сільської ради ради (далі - Положення) розроблений відповідно до Кодексу законів про працю України, Господарського кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року №170 «Про впорядкування застосування контрактної форми трудового договору», постанови Кабінету Міністрів України від 19 травня 1999 р. № 859 «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об'єднань державних підприємств», інших нормативно-правових актів та встановлює процедуру призначення на посади та звільнення з посад керівників підприємств, установ, організацій комунальної власності територіальної громади Святовасилівської сільської ради ради.
Це Положення визначає механізм формування складу, організації роботи конкурсної комісії, призначення на посаду керівників підприємств, установ та організацій (далі - підприємств), що перебувають у комунальній власності територіальної громади Святовасилівської сільської ради ради (далі - керівник).
Дія даного Положення не поширюється на відносини щодо призначення та звільнення керівників дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів та закладів культури.
Керівником може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою та має вищу освіту на рівні спеціаліста або магістра відповідного професійного спрямування, високі моральні якості та стан здоров’я, що дозволяє виконувати професійні обов’язки.
Призначення керівників здійснюється з урахуванням вимог ст.42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", шляхом укладення контракту.
1.2. Відповідно до ст. 21 Кодексу законів про працю України контракт є особливою формою трудового договору, в якому строк його дії, права, обов'язки і відповідальність сторін, умови матеріального забезпечення і організації праці робітника, умови розірвання договору можуть встановлюватись за угодою сторін. Контракт як особлива форма трудового договору спрямовується на створення умов для виявлення ініціативності та самостійності керівника, враховуючи його професійні навички, його правову і соціальну захищеність.
1.3.Відповідно ст.29 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчого комітету Святовасилівської сільської ради ради належить управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальної громади Святовасилівської сільської ради.
1.4 Контракт укладається між Виконавчим комітетом Святовасилівської сільської ради в особі сільського голови (далі – Орган управління) та керівником підприємства, установи організації, що належать до комунальної власності територіальної громади Святовасилівської сільської ради (далі – Керівник).
-
- УМОВИ ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСНОГО ВІДБОРУ
- Конкурсний відбір на заміщення вакантної посади керівників комунальних підприємств, установ, організацій, повинен забезпечувати конституційне право рівного доступу до зайняття посади.
- Підставою для проведення конкурсного відбору є розпорядження сільського голови про оголошення конкурсного відбору.
Підставами для прийняття відповідного розпорядження є: - наявність вакантної посади Керівника; - закінчення строку дії контракту з Керівником;
- направлення листа на ім’я Керівника за два місяці до закінчення строку дії контракту, яким доводиться до його відома пропозицію щодо припинення контракту.
- До участі у конкурсному відборі не допускаються особи, які:
- визнані в установленому порядку недієздатними;
- мають судимість;
-
- у разі призначення на посаду будуть прямо підпорядковані або підлеглі близьким особам;
- 4. позбавлені права займати відповідні посади в установленому законом порядку на визначений термін;
-
- в інших випадках, установлених законами Конкурсний відбір проводиться поетапно:
- публікація оголошення про проведення конкурсного відбору в офіційних ЗМІ Солонянського району та на веб-сайті Святовасилівської сільської ради ;
- прийом документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсному відборі;
- проведення конкурсного відбору.
-
- ОГОЛОШЕННЯ ПРО КОНКУРСНИЙ ВІДБІР
-
- Оголошення про проведення конкурсного відбору оприлюднюються в офіційних засобах масової інформації Солонянського району та на офіційному веб-сайті Святовасилівської сільської ради не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку проведення конкурсного відбору.
В оголошенні про проведення конкурсного відбору зазначаються: - найменування і місцезнаходження підприємства;
- найменування посади;
- кваліфікаційні вимоги до претендентів на посаду керівника;
- перелік документів, які необхідно подати для участі в конкурсному відборі та строк їх подання.
В оголошенні може міститися додаткова інформація, що не суперечить законодавству.
4. ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСНОГО ВІДБОРУ
4.1.Претенденти, які бажають взяти участь у конкурсі, подають до виконавчого комітету заяву у довільній формі.
До заяви додають такі документи: - мотиваційний лист;
-програму та стратегію розвитку підприємства, установи, організації на 1 рік та на 3 роки;
- копію паспорта;
- копію довідки податкового органу про присвоєння ідентифікаційного номера;
- копію документу про вищу освіту;
- копію трудової книжки;
- копію військового квитка, приписного свідоцтва або довідки, яка видається замість військового квитка (за наявності);
- автобіографію;
- дві фотокартки розміром 4×6;
- згоду на збір та обробку персональних даних;
Копії зазначених документів повинні бути наданими завіреними у відповідності до вимог чинного законодавства Строк подання документів для участі в конкурсному відборі не може становити менше 15 та більше 30 календарних днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурсного відбору.
4.2. Конкурс проводиться поетапно та полягає у:
- публікації оголошення про проведення конкурсного відбору;
- прийомі документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі;
-попередньому розгляді документів на відповідність встановленим кваліфікаційним вимогам до зайняття вакантної посади;
- вивченні конкурсною комісією поданих документів, мотиваційного листа, програми та стратегії розвитку підприємства, установи, організації на 1 рік та на 3 роки;
- проведенні конкурсного відбору (шляхом співбесіди з претендентом) та аналізі проведеної учасником конкурсу відкритої публічної презентації;
- відборі кандидата на посаду керівника ;
- визначенні результатів конкурсу.
Вивчення конкурсною комісією поданих документів, мотиваційного листа, програми та стратегії розвитку підприємства, установи, організації на 1 рік та на 3 роки не може здійснюватися більш як п’ять робочих днів.
Мотиваційний лист повинен розпочинатися із контактної інформації претендента. В основному тексті необхідно розкрити мотивацію претендента щодо отримання посади керівника підприємства, установи, організації, а саме зазначити:
- Чому претендент хоче обійняти посаду керівника.
- Чому саме його мають призначити на цю посаду.
- Чим його досвід та інші професійні якості та компетентності можуть бути корисними для ефективного управління даним підприємством, установою, організацією. Обсяг мотиваційного листа до 350 слів.
Презентація плану та стратегії розвитку підприємства, установи, організації відбувається прилюдно, на засіданні комісії можуть бути присутні посадові особи місцевого самоврядування та депутати, представники ЗМІ, громадськість, інші зацікавлені особи. На презентацію відводиться не більше 7-ми хвилин. Участь у презентації та обговоренні беруть лише претендент, який представляє свій план та стратегіюрозвитку та члени комісії. Після презентації члени комісії та присутні можуть поставити запитання до претендента. Кількість запитань не обмежена.
- виконавчий комітет роботи за погодженням з сільським головою визначає дату проведення конкурсу і підведення підсумків, повідомляє кандидатів про місце і час його проведення.
- Учасники, документи яких не відповідають вимогам даного Положення, до ІІ етапу конкурсу не допускаються.
5. Формування складу та організація роботи конкурсної комісії та комісії по жеребкуванню.
- Конкурсна комісія здійснює свою діяльність на засадах відкритості, публічності, прозорості, неупередженості, законності, рівності прав її членів, колегіальності прийняття рішень, незалежності, об’єктивності та обгрунтованості її рішень, недискримінаційного ставлення до кандидатів на зайняття вакантної посади керівника комунального закладу, підприємства, організації.
- Основними завданнями конкурсної комісії є:
- відбір кандидатів на посаду керівника;
- розгляд документів, поданих в установленому порядку кандидатами на зайняття вакантних посад;
- прийняття рішення про визначення переможця конкурсу та розміщення його на офіційному веб-сайті сільської ради.
5.3.Для організації проведення конкурсу у 10-тиденний термін розпорядженням сільського голови формується конкурсна комісія чисельністю 9 осіб у складі голови конкурсної комісії (далі – Голова), заступника Голови, її членів та секретаря. До її складу входять:
- 3 представники виконавчого комітету сільської ради, які визначаються сільським головою;
- 3 представники від депутатського корпусу сільської ради, один з них обов’язково від профільної комісії;
- 3 представники громадських організацій, які створені і діють на території сільської ради та громадськості, які визначаються з числа поданих до конкурсної комісії заяв шляхом жеребкування.
5.4. Для проведення жеребкування утворюється комісія з жеребкування з 3-х осіб (1- від виконавчого комітету сільської ради, 1- від депутатського корпусу, 1 – від громадськості) у складі голови, секретаря та члена комісії. Секретар комісії з жеребкування є секретарем конкурсної комісії.
5.4.1. Комісія з жеребкування:
- приймає рішення про допущення кандидатур від громадських організацій до участі у жеребкуванні;
- проводить жеребкування між кандидатурами, поданими громадськими організаціями, з метою визначення трьох кандидатур до складу конкурсної комісії від громадських організацій;.
5.4.2. Жеребкування проводиться за допомогою пристрою, в якому розміщуються однакові за своїми фізичними характеристиками жеребки. На кожному жеребку зазначається прізвище кандидата від громадської організації до складу конкурсної комісії.
5.4.3.Кількість жеребків повинна дорівнювати кількості кандидатів, що беруть участь у жеребкуванні.
5.4.4.Жеребки формуються у спосіб, що не дозволяє визначити дані про кандидата.
5.4.5.За дорученням голови комісії один із членів комісії по жеребкуванню почергово дістає три жеребки з пристрою та передає їх голові комісії. Голова комісії з жеребкування розкриває жеребки та оголошує дані про кандидатів від громадських організацій, які включаються до складу конкурсної комісії.
Після цього з пристрою дістаються всі решта жеребків, які зберігаються секретарем конкурсної комісії до завершення конкурсного відбору.
5.4.6.Рішення про допущення кандидатур від громадських організацій до участі в жеребкуванні та результати жеребкування оформлюються протоколом засідання комісії, який підписується всіма її членами.
5.4.7.Рішення комісії з жеребкування приймаються шляхом голосування простою більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні комісії. 5.5.Депутати, які є посадовими особами апарату сільської ради в конкурсну комісію або комісію по жеребкуванню делегуються за квотою селищного голови.Персональний склад конкурсної комісії та зміни до нього (у разі необхідності) затверджуються розпорядженням сільського голови.
- Організаційна форма роботи конкурсної комісії – засідання, які є правомочними за умови участі в них не менше як 2/3 конкурсної комісії.
- Комісія розпочинає роботу з моменту підписання розпорядження про її створення.
- Голова комісії у межах покладених на нього повноважень:
- скликає засідання конкурсної комісії;
- головує на засіданнях конкурсної комісії;
- організовує підготовку матеріалів на розгляд комісії;
- оголошує результати конкурсу.
5.9.Засідання конкурсної комісії вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин усіх членів комісії. Рішення конкурсної комісії приймається більшістю голосів присутніх на засіданні членів комісії.
- Секретар комісії забезпечує виконання доручень Голови та відповідає за підготовку матеріалів для розгляду конкурсною комісією, правильність ведення та оформлення протоколів її засідань.
- Конкурсна комісія:
- розглядає заяви претендентів на участь у конкурсі та документи, які до них додаються, і приймає рішення щодо відповідності цих документів умовам участі у конкурсі;
- ухвалює рішення щодо допуску претендентів до участі у конкурсі;
- проводить конкурсний відбір;
- визначає переможців за результатами проведеного конкурсу.
5.12. Конкурсна комісія зобов’язана:
- здійснювати свою діяльність, дотримуючись вимог законодавства України; - забезпечувати рівні умови для всіх учасників конкурсу; - запобігати конфлікту інтересів.
5.13. Члени конкурсної комісії зобов’язані:
- брати участь у засіданнях конкурсної комісії;
- виконувати доручення Голови комісії;
- бути неупередженими та об’єктивними при здійсненні оцінювання учасників конкурсу.
5.14. Члени конкурсної комісії мають право:
- ознайомлюватися з матеріалами, що належать до компетенції конкурсної комісії;
- висловлювати, в тому числі письмово, окрему думку щодо рішень, прийнятих на засіданні конкурсної комісії;
- вносити пропозиції до порядку денного засідання конкурсної комісії та брати участь у їх обговоренні.
5.15. Конкурсна комісія протягом одного робочого дня після завершення вивчення поданих документів, мотиваційного листа, плану і стратегії розвитку підприємства, установи, організації надає претендентам висновок щодо результатів вивчення документів.
Кожен претендент може надати обґрунтовані заперечення щодо висновку до конкурсної комісії, не пізніше ніж через три робочих дні з дати його отримання.
5.16. Претендент має право відкликати свою заяву та документи до кінцевого терміну їх прийняття, письмово повідомивши про це конкурсну комісію. 5.17. Надані учасниками конкурсу всі необхідні матеріали розглядаються на засіданні комісії до проведення конкурсу, після чого конкурсна комісія затверджує список претендентів, допущених до участі в конкурсі.
- В разі несвоєчасного подання претендентом заяви та документів до конкурсної комісії, невідповідності поданих документів або подання неповного пакету конкурсні документи із висновком конкурсної комісії зберігаються зі всіма матеріалами проведення конкурсу та претенденту не повертаються.
- У день конкурсу комісія проводить відкрите засідання за участю всіх претендентів, які представляють відкриту публічну презентацію, мотиваційний лист, план та стратегію розвитку підприємства, установи, організації.
- Рішення конкурсної комісії приймається таємним голосуванням та оформлюється протоколом, підписується всіма членами комісії, які брали участь у засіданні.
У протоколі зазначаються:
- Дата, час і місце проведення засідання; - Головуючий та секретар комісії;
- Присутні та відсутні на засіданні члени конкурсної комісії; - Порядок денний; - Відомості про учасника конкурсу;
- Зауваження та пропозиції, висловлені учасниками конкурсу; - Підсумки голосування; - Рішення конкурсної комісії.
- На підставі висновку конкурсної комісії після затвердження сесією селищної ради виконавчий комітет Святовасилівської сільської ради в особі сільського голови укладає трудовий договір з визначеним претендентом з дотриманням вимог законодавства про працю.
- Конкурсний відбір визнається таким, що не відбувся, в разі, коли: - відсутні заяви про участь у конкурсному відборі; - жоден з претендентів не пройшов конкурсного відбору; - конкурсною комісією не визначено претендента.
Підставою для визнання конкурсного відбору таким, що не відбувся, є рішення конкурсної комісії.
Якщо конкурсний відбір не відбувся, проводиться повторний конкурсний відбір відповідно до цього Порядку. Допускається участь претендентів у повторному конкурсі.
5.23. Усі документи та матеріали конкурсної комісії зберігаються в організаційно-кадровому відділі. Результати конкурсного відбору оприлюднюються на офіційному веб-сайті сільської ради.
6. УКЛАДАННЯ КОНТРАКТУ
6.1. Призначення на посаду керівника підприємства, установи, організації, що належить до комунальної власності територіальної громади Святовасилівської сільської ради здійснюється за результатами конкурсу згідно ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування» сільським головою, шляхом укладання з ним контракту.
6.2.Виконавчий комітет Святовасилівської сільської ради готує проект контракту з керівником підприємства, установи, організації, з урахуванням напрямку діяльності. Проект контракту з Керівником не повинен містити необґрунтованих показників або положень, що суперечать чинному законодавству.
6.3. Проект контракту в обов’язковому порядку погоджується:
- Начальником відділу з питань правової роботи, НС та мобілізаційної роботи;
- Керуючим справами виконавчого комітету.
6.4. Відповідно до пункту 3 статті 24 Кодексу законів про працю України контракт укладається в письмовій формі у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу. Один примірник контракту додається до розпорядження Святовасилівського сільського голови про призначення керівника
підприємства, установи, організації |
і є його невід'ємною частиною, береться |
|
на облік та разом з особовою |
справою та |
зберігається у |
виконавчому комітеті Святовасилівської сільської ради. Другий примірник оформленого контракту зберігається у керівника підприємства, установи, організації.
6.5. Контракт укладається на термін від 3 до 5 років та набирає чинності з моменту його підписання сторонами, якщо інше не передбачено умовами контракту, і може бути змінений у письмовій формі шляхом укладання додаткової угоди.
6.6. Контроль за виконанням умов контракту і строку його дії покладається на відділ організаційно-кадрової роботи.
6.7. Трудова книжка зберігається у відділі організаційно-кадрової роботи виконавчого комітету Святовасилівської сільської ради.
7. УМОВИ ОПЛАТИ ПРАЦІ
7.1.Умови оплати праці Керівника підприємства, установи, організації визначаються у контракті відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19 травня 1999 р. № 859 «Про умови і розміри оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, та об'єднань державних підприємств» і встановлюються у прямій залежності від результатів господарської діяльності підприємства.
7.2 Преміювання керівників комунальних підприємств, установ, організацій, проводиться згідно Положення про преміювання керівників комунальних підприємств, установ, організацій, затвердженого рішенням виконавчого комітету Святовасилівської сільської ради.
7.3 У разі несвоєчасного виконання завдань, погіршення якості роботи відповідно до умов контракту надбавки та преміювання скасовуються або зменшуються.
7.4. Перегляд розміру посадового окладу здійснюється у разі відповідних змін у законодавстві, а також може бути переглянутий в залежності від результатів діяльності підприємства, установи, організації, за ініціативою однієї із сторін контракту.
7.5. Розмір надбавки переглядається щорічно, встановлюється на початку року залежно від результатів діяльності підприємства. Преміювання Керівника здійснюється щомісячно за окремим розпорядженням сільського голови.
8. ЗВІЛЬНЕННЯ З ПОСАДИ, РОЗІРВАННЯ ТА ПРОДОВЖЕННЯ
КОНТРАКТУ.
8.1. Контракт з Керівником може бути розірваний за ініціативою однієї із сторін на підставах, встановлених чинним законодавством України, а також передбачених у контракті.
8.2. У разі розірвання контракту з підстав, установлених в контракті, але не передбачених чинним законодавством, звільнення проводиться за пунктом 8 статті 36 КЗпП України з урахуванням гарантій, встановлених чинним законодавством і контрактом.Розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця проводиться у випадках передбачених ст. 40,41 КЗпП в Україні 8.3. У разі невиконання або неналежного виконання сторонами зобов’язань,
передбачених у контракті, його може бути достроково розірвано з попередженням відповідної сторони за два тижні.
8.4. У разі систематичного порушення трудової дисципліни, неналежного виконання своїх обов’язків до керівника підприємства, установи, організації, застосовується дисциплінарне стягнення, передбачене чинним законодавством України.
8.5. Контракт підлягає розірванню достроково на вимогу працівника в разі його хвороби або інвалідності, які перешкоджають виконанню роботи за контрактом, порушення роботодавцем законодавства про працю, невиконання або неналежного виконання роботодавцем зобов’язань, передбачених контрактом, та з інших поважних причин. Звільнення Керівника у цьому разі проводиться відповідно до статті 39 КЗпП України.
8.6. Не пізніше, як за два місяці до закінчення терміну дії контракту керуючий справами виконавчого комітету готує повідомлення про дату закінчення строку дії контракту.
8.7. Керуючий справами виконавчого комітету на підставі доручення сільського голови готує лист на ім’я Керівника, яким доводить до його відома пропозицію щодо припинення, продовження або укладання контракту на новий термін за підписом сільського голови.
8.8. За відсутності заяви від Керівника протягом десятиденного терміну після отримання повідомлення (без поважних причин) на продовження контракту чи укладання його на новий термін, по закінченні строку його дії, контракт вважається припиненим. Звільнення з посади Керівника проводиться згідно з пунктом 2 статті 36 КЗпП України.
8.9. Зміни до умов контракту, вносяться шляхом укладання додаткової угоди, підписаної обома сторонами.
8.10. Виконуючий обов’язки Керівника на період його відсутності, в тому числі на період конкурсного відбору, призначається розпорядженням сільського голови.
8.11. На Керівника, з яким укладається контракт відповідно до цього Положення, у разі звільнення, повністю поширюються пільги та компенсації, встановлені чинним законодавством.
8.12. За результатами звіту керівника підприємства, установи, організації Святовасилівська сільська рада може рекомендувати сільському голові продовження контракту на новий термін або розірвання контракту з відповідним керівником. З Керівником продовжують трудові відносини розпорядженням сільського голови шляхом укладання додаткової угоди до контракту.
9. ЗАКЛЮЧНІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ
9.1. Сільський голова має право вимагати від Керівника звіт про результати роботи виконання показників, передбачених контрактом, пояснення щодо причин їх невиконання чи неналежне виконання своїх обов'язків щодо управління підприємством та розпорядження його майном.
Керівник підприємства, організації, установи звітує про результати роботи за рік на засіданні сесії селищної ради не менше одного разу на рік відповідно п.3 ст.29 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та за не менше ніж три місяці до закінчення терміну дії контракту.
9.2.Спори між сторонами контракту розглядаються в установленому чинним законодавством порядку.
9.3. Раніше укладені контракти з керівниками комунальних підприємств, установ, організацій та установчі документи не підлягають перегляду і приведенню у відповідність до цього Положення. По закінченню терміну дії таких контрактів призначення керівника відбувається у відповідності з цим Положенням.
Секретар Н.М.Верлата